Ondernemerschap op het gebied van contentcreatie houdt in dat u online ‘creatie’-gerelateerde taken voltooit met als doel inkomsten te genereren. Maar wist je dat het bouwen van een YouTube-kanaal en het maken van video’s op zich niet direct inkomsten opleveren? Met zomaar iets op YouTube zetten, verdien je geen stuiver. Dus hoe verdien je eigenlijk iets door zo’n bedrijf te starten? De waarheid is dat er een aantal extra dingen zijn die u moet doen om inkomsten te genereren en het kost tijd om daadwerkelijk aanzienlijke inkomsten te genereren – eerlijk gezegd, het kost veel mensen een jaar of langer om daar te komen. Dus wat moet u eigenlijk doen om inkomsten te genereren?
Verdien eerst een Google AdSense-account: u kunt een Google AdSense-account aanmaken zodra u 7-10 of meer items met inhoud die inkomsten oplevert op YouTube heeft geplaatst. Google maakt een overeenkomst met u om advertenties rond uw video’s op de YouTube-site te plaatsen en u wordt “verdiend”. Als mensen op deze advertenties klikken, kunt u inkomsten genereren.
Bouw een website of blogsite die “Google AdSense”-vriendelijk is. Hetzelfde principe hier – Google plaatst advertenties op uw website en/of bloggebied en als mensen op deze advertenties klikken, verdient u inkomsten.
De realiteit: je hebt heel veel mensen nodig die naar je video’s kijken, wat ertoe leidt dat een percentage van hen op deze advertenties klikt om je aanzienlijke bedragen te verdienen – aangezien elke klik op een advertentie je meestal minder dan een dollar oplevert – vaak slechts een paar centen. U moet dus een aanzienlijk groter aantal volgers opbouwen van mensen die bereid zijn om herhaaldelijk naar uw nieuwe Contentoo te kijken wanneer deze uitkomt, om duurzame AdSense-inkomsten op lange termijn uit uw inhoud op te bouwen. Dit betekent dat het niet alleen jouw taak is om de inhoud te maken, maar dat je dagelijks moet promoten wat je hebt gemaakt om mensen te laten zien wat je hebt gebouwd – en dat je inhoud moet bouwen die goed genoeg is om ervoor te zorgen dat mensen blijven terugkomen om het opnieuw te bekijken en om uw nieuwe inhoud te bekijken terwijl u deze maakt.
Dit betekent dat je een grote groep volgers moet opbouwen – en je bouwt deze volgers op via verschillende “Social Media”-kanalen zoals Twitter, Pinterest, Google+, Instagram, LinkedIn, enz. Je moet regelmatig bijdragen aan deze verschillende kanalen om om ervoor te zorgen dat mensen je daar ook gaan volgen – en ze zijn op zoek naar dingen om hen te helpen of te plezieren – dus duw je niet alleen je gemaakte video’s naar ze toe; je “cureert” inhoud van derden en deelt deze met hen, zoals foto’s, humor, artikelen, dialogen, tips en meer. Als u dit doet, bouwt u in de loop van de tijd een band met hen op, waardoor u ervoor kunt zorgen dat een aantal van hen terugklikt en uw YouTube-video’s bekijkt en mogelijk op enkele van uw AdSense-advertenties klikt (op YouTube en op uw website), zodat u geld kunt verdienen met hen. Maar dit is veel werk en het kost tijd om deze relaties op te bouwen tot een niveau dat significant genoeg is om er echt geld mee te verdienen.
Dit werk doen is echter noodzakelijk en niet alleen voor de AdSense-inkomsten die u probeert te krijgen. Deze relaties die je hebt opgebouwd op deze social media platformen zoals Twitter, Pinterest, LinkedIn, Facebook etc. zijn zichtbaar voor anderen; en deze anderen zijn onder meer zakelijke adverteerders en sponsors voor wie de dingen die u doet waardevol zijn en ze beginnen u te zien als een potentiële marketingpartner om hen te helpen hun advertentiedoelstellingen te bereiken – aangezien ze daar meestal geen tijd of zin voor hebben dit werk dat je doet; maar om hun producten te verkopen, is het noodzakelijk om gebruik te maken van de soorten relaties die u hebt gecreëerd – en ze willen dat u hun producten promoot bij uw gevestigde volgersbestand. Dit is uw volgende niveau van het genereren van inkomsten uit dit bedrijf: directe advertentieovereenkomsten sluiten met zakelijke adverteerders.
Een andere bron van inkomsten komt voort uit uw inspanningen voor het maken van inhoud. Terwijl je video’s maakt en artikelen maakt, bouw je er uiteindelijk genoeg van om je inhoud te verpakken in e-books die je kunt verkopen op plaatsen zoals het Kindle-platform van Amazon of zelfs vanaf je eigen website – en beide kunnen een aanzienlijke inkomstenbron zijn punten voor u terwijl u tegelijkertijd uw volgersbestand opbouwt.
Dit zijn in de loop van de tijd de belangrijkste inkomstenbronnen voor uw bedrijf voor het maken van inhoud en er zijn een aantal andere die u zult ontdekken als u tijd gaat besteden aan het opbouwen van uw bedrijf voor het maken van inhoud. Het komt erop neer dat u goed geld kunt verdienen bij een bedrijf voor het maken van inhoud, maar het kost tijd, promotie en het sluiten van deals om daar te komen. Het is leuk maar ook heel hard werken.
Leave a Reply